شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

زندگينامه سلين ديون خواننده سرشناس كانادايي تبار (بخش اول)

۱۰۲ بازديد

 

سلين ماري كلودت ديون، خواننده كانادايي تباري است كه در ۳۰ مارس ۱۹۶۸ در كبك به دنيا آمد. او از سن نوجواني فعاليت خود را در زمينه موسيقي آغاز كرد و هر روز بهتر از قبل درخشيد و در نهايت تبديل به يكي از موفق ترين خوانندگان جهان شد. مردم نيز از تمام نقاط جهان، مهارت خوانندگي و توانايي اجراي روي صحنه او را مي ستايند. سلين ديون در كودكي تصادف بدي كرد. در واقع او به يك كاميون برخورد كرد و جمجه اش شكست، به طوري كه تا چند روز بيهوش بود. اين اتفاق كه در سن 5 سالگي رخ داد، نه تنها براي خود او، بلكه براي خانواده اش نيز بسيار دردناك بود. اما خوشبختانه به مرور زمان سلامت خود را بازيافت و هيچ خطر جدي تهديدش نكرد. سلين ديون در خانواده اي بسيار پرجمعيت بزرگ شد. او سيزده خواهر و برادر دارد. بزرگ شدن در اين خانواده مشكلات زيادي را از جمله مشكلات مالي به همراه داشت. 

به عنوان مثال پدر او مجبور بود كه هفته اي 160 دلار را براي سير كردن شكم فرزندانش، به خانه آورد. سلن ديون كوچيك ترين فرزند اين خانواده بود و هميشه از تلاش هايي كه براي جلب توجه پدر و مادرش در ميان آنهمه فرزند، از خود نشان مي داد، سخن مي گويد. اين خانواده به تنهايي مي توانست يك كلاس مدرسه را پر كند. اين خواننده فرانسوي زبان اولين و دومين آلبوم خود را در سال ۱۹۸۱ عرضه كرد و پس از آن سري ديسك‌هاي خود را در كبك راهي بازار كرد و بلافاصله به موفقيت رسيد. سلين ديون در سال ۱۹۸۳ و با ترانه‌اي با عنوان «از عشق يا از دوستي» در فرانسه شناخته شد. بين سالهاي ۱۹۸۶ تا ۱۹۸۹ شيوه پوشش و سبك موسيقايي خود را متحول كرد و با كمپاني سي بي اس (سوني بي ام جي در آينده) قرارداد بست، سپس به هدف آماده كردن خود براي ارائه كارهايي در سطح بين‌المللي، زبان انگليسي را فرا گرفت. اولين آلبوم سلين ديون به زبان انگليسي و با عنوان “Unison” در سال ۱۹۹۰ عرضه شد و به او اين اجازه را داد تا خود را در ايالات متحده و پس از آن كل دنيا معرفي كند. پس از آن، وي به تناوب آلبوم‌هاي فرانسوي و انگليسي خود را راهي بازار كرد و موفق شد خود را به عنوان يكي از مهمترين زنان خواننده به اين دو زبان معرفي كند.

سلين ديون و رنه آنژليل، سالها قبل از ازدواج شان، يعني زماني كه سلين ديون نوجواني 12 ساله بود، همديگر را ملاقات كردند. از آنجا كه اختلاف سني آنها 26 سال بود، احساسي در آن زمان ميانشان شكل نگرفت اما با گذشت زمان، آن دو به تدريج رابطه رمانتيك خود را آغاز كردند. اگر چه به دليل اختلاف سني زياد، نقدهاي منفي بسياري از طرف مردم به آنها وارد مي شد، اما سلين ديون تصميمش را براي ادامه زندگي با رنه گرفت و در نهايت همسرش شد. قبل از اين كه رابطه سلين با رنه علني شود، آنها 5 سال به طور پنهاني با هم ارتباط داشتند. هوادارانش زماني متوجه اين رابطه پنهاني شدند كه سلين داخل دفترچه يكي از آلبوم هايش به عشق زندگي اش اعتراف كرد. او بعدها گفت كه به خاطر عكس العمل هاي منفي مردم بود كه جرات علني كردن رابطه اش را نداشت. اما در نهايت، با اين كه مي دانست حرف هاي ناراحت كننده اي را در مورد اختلاف سني شان خواهد شنيد، به عشقشان اعتراف كرد. براي اين دو عاشق، سن تنها يك عدد بود و آنچه اهميت داشت تنها احساس قلبي شان بود. او داراي سه فرزند پسر است. وي همه فرزندانش را از طريق عمل جراحي “آي وي اف” باردار شده است. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.