آشنايي با علي لهراسبي خواننده پرطرفدار موسيقي پاپ كشور

به مرجع تخصصي موسيقي و ترانه خوش آمديد

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

آشنايي با علي لهراسبي خواننده پرطرفدار موسيقي پاپ كشور

۱۳۲ بازديد

 

علي لهراسبي متولد 20 فروردين 1355 در تهران است. او نخستين فرزند يك خانوادهٔ شش نفري است. پدرش از بازنشستگان نيروي هوايي و مادرش خانه‌دار ‌است. در رشتهٔ الكترونيك به تحصيل پرداخت و داراي مدرك كارشناسي الكترونيك از دانشگاه آزاد كرج مي‌باشد. وي هم‌اكنون بيش‌تر در زمينهٔ تبليغات و موسيقي فعال است، هم‌چنين يكي از مديران پروژهٔ يكي از شركت‌هاي نامدار تبليغاتي است.

فعاليت هنري 

پيانو را نزد مهرداد تاج‌كريمي آموخت. سپس به فعاليت در عرصهٔ آهنگسازي كودكان و نوجوانان پرداخت و در يك گروه كرال دانشجويي عضويت يافت. پس از مدتي فعاليت‌هاي جسته‌گريخته در عرصهٔ موسيقي تصميم مي‌گيرد تا فعاليت‌هايش را به طور جدي پي بگيرد. در سال ۱۳۷۹ شماري از آثارش را براي سنجش به دست مسئولين وقت صداوسيما مي‌دهد و اندكي بعد با موافقت آن‌ها براي همكاري روبرو مي‌شود و اجراي تيراژ سريال «كلبه سپيد» به عنوان اولين حركت رسمي او در عرصهٔ موسيقي پاپ امروزي رقم مي‌خورد. 

از اينجاست كه وي تصميم به تقويت خود مي‌گيرد و براي دو سال به يادگيري سلفژ و تئوري موسيقي نزد محمدرضا صادقي و بهنام صبوحي مي‌پردازد تا در نهايت در سال ۱۳۸۱ با اجراي تيتراژ سريال «دريايي‌ها» ارائه‌اي متفاوت را از خود به نمايش مي‌گذارد. پس از اين است كه آلبوم «دريايي‌ها» را با همكاري محمدرضا چراغعلي به بازار موسيقي پاپ عرضه مي‌كند كه با استقبال مناسبي روبرو مي‌شود. سپس تيتراژ سريال «بيراهه‌ها» بود كه زمينه‌ساز ارائهٔ آلبومي كامل توسط او شد و همزمان با عيد فطر سال ۱۳۸۵ «آلبوم مثلث» را با حضور ترانه‌هايي چون «بيراهه‌ها»، «يه روز سرد پاييزي» با تنظيم علي افضلي، «كوله‌بار»، «خط و نشون»، «آينه»، «لب سكوت»، «قلب سنگي»، «مرثيه» و «عطر بارون» ارائه كرد. در همين زمان بود كه وبگاه‌ شخصي او نيز راه‌اندازي شد.

وي همچنين اجراهاي زندهٔ متعددي داشته است كه بخش عمدهٔ آن‌ها در جزيرهٔ كيش بوده است. بزرگ‌ترين كنسرت او در شب‌هاي ۱۴ و ۱۵ شهريور ۱۳۸۶ در مجموعه كاخ سعدآباد و با حضور بيش از ۵۰۰۰ نفر در هر شب برگزار شد. آلبوم بعدي او با نام ۱۴ در پاييز سال ۱۳۸۸ منتشر شد. پس از جنجال بسيار بر سر مجوز به علت همكاري با شادمهر عقيلي سرانجام در زمستان سال ۱۳۹۰، آلبوم تصميم منتشر گرديد كه جزو پرفروش‌ترين‌هاي سال ۱۳۹۰ شد. "تصميم" بهترين آلبوم لهراسبي در بين چند آلبوم منتشر شده از وي شناخته شد. او در اسفند۹۲ آلبومي را منتشر كرد كه چند روز مانده به انتشار، از سرمه‌اي به روبات تغيير نام داد. علي لهراسبي را ميتوان از جمله خوانندگان قديمي پاپ ايران به حساب آورد.

آلبوم هاي علي لهراسبي

آلبوم دريايي‌ ها (1384) - آلبوم مثلث (1385) - آلبوم چهارده (1388) - آلبوم روبات (1392) - آلبوم تصميم

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.