اگرچه وي اين نوع خوشبختي را به عنوان يك احساس طبيعي در انسان توصيف كرد ، اما معتقد است كه امروز خوشبختي شيوع بيشتري دارد و نياز به تحقيقات بنيادي تري دارد. اسميت توضيح مي دهد كه چگونه نازي هاي روز هيتلر از رنج و تحقير يهوديان خوشحال شدند. دنياي انگليسي زبان از همان كلمه …
آزارها و لذتهاي شرمآور – دانا نيوز https://dana-news.ir/2021/02/05/آزارها-و-لذتهاي-شرمآور-دانا-نيوز/ دانا نيوز Thu, 04 Feb 2021 22:53:01 0000 عمومي https://dana-news.ir/2021/02/05/آزارها-و-لذتهاي-شرمآور-دانا-نيوز/ اگرچه وي اين نوع خوشبختي را به عنوان يك احساس طبيعي در انسان توصيف كرد ، اما معتقد است كه امروز خوشبختي شيوع بيشتري دارد و نياز به تحقيقات بنيادي تري دارد. اسميت توضيح مي دهد كه چگونه نازي هاي روز هيتلر از رنج و تحقير يهوديان خوشحال شدند. دنياي انگليسي زبان از همان كلمه …
اگرچه وي اين نوع خوشبختي را به عنوان يك احساس طبيعي در انسان توصيف كرد ، اما معتقد است كه امروز خوشبختي شيوع بيشتري دارد و نياز به تحقيقات بنيادي تري دارد. اسميت توضيح مي دهد كه چگونه نازي هاي روز هيتلر از رنج و تحقير يهوديان خوشحال شدند.
دنياي انگليسي زبان از همان كلمه آلماني براي خوشبختي استفاده مي كند. اين كلمه به حالتي اشاره دارد كه در آن افراد از شكست ، درماندگي ، افسردگي ، شكست ، درد و رنج لذت مي برند. لين در سال 1886 ، اثر مشهور ادواردو زاماكوي ، هنرمند اسپانيايي ، “بازگشت به صومعه” ، با عصبانيت و عصبانيت در تلاش بود تا كشيشي را مجبور به حركت كند ، اما الاغ اقدامي نكرد. در اين تصوير ، چشمان ساير كشيشان پر از لبخند و چهره هاي شاد است. اين تصوير مثالي خوشحال كننده تلقي مي شود. در شانندفري مي بينيم كه مردم وقتي شكست را مي بينند اشك شادي مي ريزند.
گاهي اوقات يك احساس خوب وجود دارد كه مي تواند روحيه ما را بهبود بخشد و قلب ما را آرام كند و ذهن ما را راحت كند. در طول جنگ جهاني دوم ، بسياري از مردم از همه اقوام ، مذاهب و نژادها از شليك گلوله اي كه به مغز هيتلر برخورد كرد اشك شادي ريختند. در فيلم ها ، ما اغلب شاهد وحشت داستان پس از مجازات يا مرگ مخاطب هستيم. روانشناساني مانند اسميت همچنين خوشبختي ها را به عنوان منبع اعتماد به نفس و خوش بيني در جهان ، به ويژه “تازه واردان” ما كه احساسات بد دارند يا كساني كه قدرت ، ثروت و شهرت دارند ، تفسير مي كنند.
شكي نيست كه خوشبختي در اين مقاله كوتاه جنبه هاي مختلفي دارد كه توصيف آنها غيرممكن است. خوشبختي ناشي از درد ، درد ، آسيب ديدگي يا نارسايي ديگران كار ساده اي نيست و با توجه به نمونه مي توان آن را متفاوت تفسير كرد. با اين حال ، من مي خواهم اذعان كنم كه من حتي خوشحال ترم ، به خصوص كه آنها به عنوان شبكه هاي اجتماعي مجازي رشد و گسترش يافته اند. متأسفانه ، غير معمول نيست كه رسانه ها ، به ويژه تلويزيون ، كليپ هايي را نشان مي دهند كه شامل “ماجراهاي كامل” نيست ، اما در زندگي روزمره و تا حد زيادي. يا اينكه براي خنداندن مخاطب در و ديوار مي زنند. در اين صحنه ها ، قربانيان اغلب هنگامي كه مي خواهند مخاطب را راضي كنند ، با ترانه هاي طنز ، اشك درد همراه مي شوند!
اما امروزه ، برخي از كاربران شبكه هاي اجتماعي گامي برداشته اند كه من آن را “آزار و اذيت شرم آور” مي خوانم. آنها كه از پخش كليپ هاي سنتي ناراضي بودند ، شروع به توليد محتوا براي جذب دنبال كنندگان (لايك ها) و لايك هاي بيشتر كردند. اين به معناي كليپ هايي است كه به نام شوخي هاي دوربين ، شوخي هاي خرابكارانه يا تحت عنوان دوربين مخفي ساخته شده و در برخي موارد به عنوان “چالش” ساخته شده است. مثالهاي زير را در نظر بگيريد: يك نوجوان وقتي پدرش را با نگراني و درماندگي مي بيند چراغي را به پاي پدرش روشن مي كند و مي خندد و كنار گوشش دراز مي كشد. شخصي كه خواب است با ديدن وحشت روشن مي شود و مي خندد ، كسي چراغ آسانسور را خاموش مي كند و سپس ماسك ترسناكي به صورت او مي زند و از تهديد او لذت مي برد.
نبايد فراموش كنيم كه طرف ديگر اين تصاوير مخاطب است. اين “آزار و اذيت شرم آور” در طرف ديگر “شادي هاي شرم آور” است. در تصاوير ، سو ab استفاده كننده با مخاطباني از افراد همراه است كه نگران هستند. بدون شك ، لذت صدمه زدن به ديگران اگر مراقب نباشيم ، مي تواند سنتي و طبيعي باشد.
1 schadenfreude
* عضو گروه جامعه شناسي دانشگاه گيوم