زندگينامه شكيرا، خواننده معروف كلمبيايي (بخش اول)

به مرجع تخصصي موسيقي و ترانه خوش آمديد

پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

زندگينامه شكيرا، خواننده معروف كلمبيايي (بخش اول)

۹۲ بازديد

 

شكيرا ايزابل مباراك ريپل (متولد ۲ فوريه ۱۹۷۷) كه با نام شكيرا شناخته مي‌شود، خواننده، ترانه سرا، مدل، رقصنده، تهيه كننده و طراح رقص معروف كلمبيايي است. او در خانواده اي فقير متولد شد. مادرش اهل كلمبيا و پدرش اهل لبنان بود، بنابراين شكيرا در كودكي هر دو نوع موسيقي را از دو فرهنگ مختلف ياد گرفت. شكيرا همچنين بسيار به راك اند رول گوش مي داد و گروه هاي Led Zeppelin و the Beatles و the Police و the Cure و Nirvana را گروه هاي مورد علاقه ي خود مي داند. او دانش آموخته تاريخ و تمدن عرب از دانشگاه كلمبيايي در لس آنجلس است. اين خواننده در جام جهاني فوتبال 2010 در آفريقا با جرارد پيكه مدافع تيم ملي اسپانيا آشنا شد و آن ها با هم نامزد شدند، اولين پسر آن ها ميلان در سال 2013 متولد شد و پسر دوم آن ها كه ساشا نام دارد در سال 2015 به دنيا آمد. 

زبان اصلي او اسپانيايي است، اما به زبان‌ هاي انگليسي، پرتغالي، ايتاليايي، فرانسه و كاتالاني هم مسلط مي باشد. ترانه واكا واكا شكيرا در جام جهاني 2010 به عنوان پرفروش ترين ترانه جام جهاني شناخته شده است. ثروت او حدود 220 ميليون دلار تخمين زده مي شود. او داراي 8 خواهر و برادر ناتني از ازدواج هاي پدرش مي باشد. شكيرا يكي از داوران مسابقه تلويزيوني The Voice مي باشد.

آغاز كار هنري شكيرا

شكيرا در 8 سالگي با الهام از عينك دودي پدر در مراسم دفن برادر ناتني اش كه تصادف كرده بود اولين ترانه اش را نوشت، او در مدرسه بدليل رقص زيبايش به دختر رقصنده شكم معروف بود. او در يازده سالگي شروع به يادگيري نواختن گيتار كرد در همين سن ماجرايي براي او پيش آمد و آن اخراج از گروه همخوانان مدرسه بود (به اين دليل كه او خيلي غليظ مي خواند و حقيقتا فراتر از يك گروه همخوانان معمولي). درسال 1990 و در سيزده سالگي شكيرا به اميد تبديل شدن به يك مدل به Bogotá رفت اما به جاي آن قراردادي براي  ضبط موسيقي براي يك بخش سوني كلمبيا امضا كرد. اولين آلبوم شكيرا يعني Magia شامل آهنگ هايي بود كه او در طول پنج يا شش سال قبل نوشته بود و در برگيرنده ي اولين تلاش هاي او در اين راه بود. هر چند كه اين آلبوم موفقيتي جهاني براي او در بر نداشت، اما نام او را در كشورش بر سر زبانها انداخت.

شكيرا به خاطر طبيعت پاپ گونه كار بعدي اش كه در سال 1993 با نام (خطر) منتشر شد ناراضي بود و مسيرش را براي مدتي تغيير داد و در سال 1994 به عضويت كمپاني نمايش هاي تلوزيوني "El Oasis" درآمد. زماني كه شكيرا در سال 1995 به ضبط موسيقي بازگشت، كنترل بيشتري بر روي موسيقي خود نشان داد و بيشتر بر روي راك اند رول كار كرد. به علاوه طنين عربي در ميان كار پاپ لاتين او به چشم مي آمد. اولين نتايج اين كار "Pies Descalzos" (پاي برهنه) بود كه در سال 1995 منتشر شد و در ابتدا به كندي به فروش مي رسيد، اما كم كم شروع به دريافت تقديرهاي متفاوت كرد. پس از پيشرفت "Pies Descalzos" او به ساختن مشتقات آن ادامه داد. آلبوم رتبه اول را در هشت كشور جهان كسب كرد و سرانجام در امريكا حدود 300000 نسخه به فروش رسيد. شكيرا دو سال را به گردش و ترقي گذراند (او سرانجام در 1997 El Oasis را ترك كرد).

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.