زندگينامه شكيرا، خواننده معروف كلمبيايي (بخش دوم)

به مرجع تخصصي موسيقي و ترانه خوش آمديد

دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

زندگينامه شكيرا، خواننده معروف كلمبيايي (بخش دوم)

۱۵۹ بازديد

 

شكيرا در جست و جوي موفقيت "اميليو استفان" همسر گلوريا را كه يك فرد موفق در موسيقي بود به عنوان مدير و تهيه كننده كارهايش انتخاب كرد. حركت او زماني نتيجه داد كه آلبوم بعدي او در سال 1998با نام (دزدها كجا هستند) موفقيت بزرگ تري نسبت به قبلي كسب كرد. مسئله ديگر اين بود كه آلبوم شكيرا، حدود 11 هفته رتبه اول بيلبورد آلبوم هاي لاتين را داشت، هر چند كه تراك اصلي آلبوم "Ojos Así" اشاره اي واضح به موسيقي عربي بود كه او از پدرش آن را به ارث برده بود. زماني كه گلوريا استفان پيشنهاد داد تا "Ojos Así" را به انگليسي ترجمه كند، شكيرا تصميم گرفت تا براي  داشتن  كنترل كامل بر روي كارهايش زبان انگليسي را به خوبي ياد بگيرد تا بتواند خودش آنها را بنويسد. در افتتاحيه مراسم انتخاب بهترين هاي موسيقي Grammy سال 2000 او به عنوان بهترين خواننده زن پاپ به خاطر ("Ojos Así") و بهترين خواننده زن راك به خاطر ("Octavo Dia") انتخاب شد. 

شكيرا پس از مدتي بر روي اولين آلبوم خود به زبان انگليسي با نام "Laundry Service" شروع به كار كرد. "هرگاه، هرزمان" آلبوم بعدي او بود كه در اواخر سال 2001 منتشر شد و او را در زبان انگليسي نيز به يك ستاره تبديل كرد. "Laundry Service" در جدول پاپ امريكا در مكان سوم و "هرگاه، هرزمان" نيز در بين ده آهنگ برتر قرار داشت. آلبوم بعدي او در بين ده آلبوم برتر و در مكان نهم قرار داشت. چهار سال بعد دو آلبوم به نام هاي Fijación Vol. 1 Oral و Oral Fixation Vol. 2 را منتشر كرد كه به موفقيت وي افزود. ششمين آلبوم او با نام ماده گرگ در سال ۲۰۰۹ منتشر شد كه با آهنگ جنجالي (وكا وكا) به عنوان ترانه اصلي تحسين زيادي را به همراه داشت و هفتمين آلبومش را در سال ۲۰۱۰ به نام (خورشيد درمي آيد) ارائه داد. آخرين آلبوم او به نام خود شكيرا كه براي جام جهاني ۲۰۱۴ سروده شده بود منتشر شد.

جوايز شكيرا

شكيرا تعداد زيادي جايزه برنده شده است. او برنده ۵ جايزه از جوايز موزيك ويدئوي ام‌تي‌وي، ۲ جايزه گرمي، ۸ جايزه از جوايز گرمي لاتين، ۷ جايزه موسيقي بيلبورد و ۲۸ جايزه از جوايز موسيقي لاتين بيلبورد است. شكيرا همچنين يك بار در گلدن گلوب نامزد شده است. همچنين بالاترين فروش را در كلمبيا داشته است و بعد از گلوريا استفان، موفق‌ترين خواننده زن لاتين، با فروش بين ۵۰ تا ۶۰ ميليون آلبوم، است.

ديگر فعاليت هاي شكيرا

شكيرا از نماينده هاي رسمي امور خيريه در باشگاه فوتبال بارسلونا است. وي خيريه خود به نام (پاهاي برهنه) را با هدف برپا داشتن مدرسه ها و كمك به والدين براي فرستادن فرزندان خود به مدرسه به جاي فرستادن آنها براي كار تاسيس كرده و همچنين باشگاه بارسلونا توافقي با اين موسسه براي اجراي پروژه (توسعه فوتبال براي جوانان و زندگي سالم) در شهرهاي آمريكا و كلمبيا امضا كردند. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.