آشنايي با شهرام شكوهي خواننده خوش صداي پاپ

به مرجع تخصصي موسيقي و ترانه خوش آمديد

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

آشنايي با شهرام شكوهي خواننده خوش صداي پاپ

۱۳۱ بازديد

 

شهرام شكوهي خواننده، آهنگساز و نوازندهٔ گيتار متولد مرداد ۱۳۵۴ در استان فارس از توابع ارسنجان روستاي علي آباد است كه در مسابقهٔ خوانندگي نكست پرشين استار مشهور شد. شكوهي موسيقي را از سال ۱۳۷۱ با كلاس آواز ايراني شروع كرد و به مدت ۳ سال آواز كار كرد. او هم به گيتار علاقه داشت و هم به آواز سنتي. در دوران دانشجويي در حدود سال ۱۳۸۰ عضو گروهي بود كه كنسرت‌هاي دانشجويي را برگزار مي‌كرد؛ ولي بنا به دلايلي از موسيقي كناره گرفته و تا مدت‌ها تقريباً موسيقي را فراموش كرد و معتقد بود نبايد به موسيقي به چشم يك شغل نگاه كرد. ورود وي به موسيقي حرفه‌اي در سال ۱۳۸۵ و با آهنگ «مدارا» اتفاق افتاد. اين خواننده معروف در سال ۱۳۸۵ با دختري بنام دلارام ازدواج كرده و حضور دختر كوچولوي او به نام ملودي، گرمي اين زندگي را بيشتر كرده است. ايشان تاكنون دو بار عمل جراحي قلب انجام داده كه آخرين حمله قلبي او در جام جهاني ۲۰۱۸ بود كه چند روز تحت مراقبت بود.

سبك خوانندگي شهرام شكوهي

شهرام شكوهي كه معتقد است به اندازهٔ كافي صداي موسيقي سنتي ايراني شنيده شده، سعي كرد نوع استفاده از آن را تغيير داده و آن را با موسيقي بر پايه گيتار اسپانيش تلفيق كرده و سبك خوانندگي خود را ايجاد كند. اين ايده از نكته‌اي كه حاتم عسكري، استاد وي، به شهرام شكوهي گفت. به اعتقاد حاتم عسكري (استاد شهرام شكوهي) غير از موسيقي ايراني تنها موسيقي‌اي در دنيا كه حالتي از تحرير دارد موسيقي اسپنيش است كه آن‌ها با لالا تحرير ايجاد مي‌كنند. از آن‌جا كه شهرام شكوهي به گيتار علاقه داشت از اين نكته استادش ايده گرفته و سعي كرد تلفيقي از آواز ايراني و موسيقي اسپنيش ايجاد كند.

حضور شهرام شكوهي در مسابقه خوانندگي نكست پرشين استار

حضور در مسابقهٔ Next Persian Star باعث شد نام شهرام شكوهي در بين مخاطبان موسيقي فارسي زبان شناخته شود؛ خواننده اي كه با همان حضور، باعث شد قطعهٔ «مدارا» مورد توجه قرار گرفته و تهيه كنندگان مختلف داخل و خارج از ايران به منظور عقد قرارداد به سراغ وي بروند؛ اما او با مشورت با كساني كه تجربهٔ بيشتري در اين وادي داشتند، بهترين مسير را براي فعاليت، كار در داخل ايران دانست.

آلبوم هاي شهرام شكوهي

اولين آلبوم وي با نام «مدارا» در ۱۶ آبان سال ۱۳۹۰ همهٔ مجوزها را كسب كرد و منتشر شد. اين آلبوم ۱۰ قطعه داشت كه شامل ۵ قطعه با سبك خاص وي و ۵ كار پاپ بود. ميلاد ترابي و اميرحسين كاشانيان در اين آلبوم با وي همكاري داشته‌اند. اين آلبوم تحت امتياز شركت «هنر اول» بود و ناشر با توجه به شناخت نسبي مخاطبان موسيقي از شكوهي پيش‌بيني مي‌كرد با استقبال مخاطبان موسيقي مواجه شود و به همين خاطر آلبوم را در تيراژ بالا وارد بازار موسيقي كشور كرد. با اينكه آلبوم «مدارا» در بدو ورود خود با حاشيه‌هايي همراه شد ولي حاشيه‌ها نتوانست جلوي فروش خوب اين آلبوم را بگيرد و مسيري را كه خود انتخاب كرده بود، بي‌سر و صدا طي كرد تا جايي كه توانست به يكي از آلبوم‌هاي پرمخاطب تبديل شود. دو سال بعد، وي آلبوم دوم خود به نام "كولي عشق" را منتشر كرد كه با استقبال خوب هواداران روبرو شد. در سال ۱۳۹۴ آلبوم سوم شهرام شكوهي به نام " تا نفس هست ..." به بازار عرضه شد كه در آن، شاهد سبك‌ جديدي در موسيقي ايراني هستيم. ايشان تك آهنگ‌هاي زيادي دارند كه همه از پرطرفدارترين ترانه ها مي باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.